Před několika měsíci jsem si koupil Cerato a doléval jsem palivo 95 oktanů, jak navrhoval prodejce. Řekl, že je to lepší pro motor.

Právě jsem si všiml, že se zdá, že auto spotřebuje hodně paliva ve srovnání s mým starým Mitsubishi ASX. Skoro vidím, jak se palivoměr po krátké cestě do Bunnings pohnul. Může být důvodem skutečnost, že používám 95 oktanů? Musím vůbec použít 95 nebo 91 je v pořádku?

Komentáře

Quantumcat dne 19 — 01:2021

Při krátkých cestách spotřebujete více paliva na km. Displej na palubní desce by měl ukazovat, kolik litrů/100 km jste spotřebovali při své cestě, jakmile zastavíte. Moje se pohybuje od 10 nebo 11 na velmi krátkých cestách do 6 na dálnicích. Já používám 91 oktanů v mém.

Gobi2020 dne 19 — 01:2021

proč spotřebovává více paliva na krátké cesty? Oh, nikdy jsem se opravdu nedíval na informace o cestě, jakmile jsem zastavil. Zkontroluju to.

Quantumcat dne 19 — 01:2021

Na cestách po dálnici strávíte spoustu času setrvačností, spotřebováváte palivo ke zrychlení, ale pak nepotřebujete další palivo, protože auto jede stále setrvačností. Nemusíte moc nebo vůbec brzdit, protože tu nejsou ostré zatáčky. Dokonce i nastartování auta stojí palivo, při krátkých cestách větší procento vaší cesty připadá na startování, při dlouhých cestách je toto procento menší. Také pokud jedete pomalu, pravděpodobně pravidelně brzdíte a přidáváte plyn (na semaforech, kruhových objezdech, odbočování). Pokaždé, když brzdíte, vydáváte energii, kterou vám palivo poskytlo, a pak musíte utratit více, abyste se znovu dostali do rychlosti. Auta také spotřebují méně paliva, když jsou dobře zahřátá. Při dlouhých dálničních cestách je motor po drtivou většinu jízdy zahřátý. Na krátké jízdy z toho slušná část není motor dobře zahřátý. Můžete si to představit jako jíst jídlo, krátký výlet je jako jíst žebírka a kukuřičný klas – musíte toho hodně vyhodit (nalámat, neohřát), takže potřebujete více jídla, abyste získali stejnou energii než když měl jsi steak a hrášek

ČTĚTE VÍCE
Jak se používá dálkové startování tlačítkem zapalování?

Gobi2020 dne 19 — 01:2021
Děkuji za toto vysvětlení. Dává smysl.

CMH dne 19 — 01:2021
Také jsem si všiml, že auto trvá déle, než dosáhne optimální teploty.

Ahoj dne 19 — 01:2021

KIA, kterou používám pro služby, mi řekl, že 91 je více než dostačující, když jsem se jich zeptal. Vlastnil jsem 2 Cerato a pokud to není Stinger, poběží dokonce na E10 (ne že bych E10 někdy používal v některém ze svých aut) Přečtěte si příručku dodanou s autem a řiďte se tím, co je tam uvedeno.

Drakesy dne 19 — 01:2021

Jo, víc než standardní oktanové číslo 91 je přehnané a doslova rychlejší způsob, jak spálit peníze. Kia jsou silné a naladěné na palivo s nižším oktanovým číslem, výhody prémiového benzínu budou zanedbatelné. Pokud to není uvedeno v návodu/ve dvířkách palivové nádrže, neobtěžujte se. Koupili jste si levnější korejské auto, nyní můžete sklízet odměny za to, že nemusíte vyhazovat prémiové palivo jako euro auta. Ve městě by to mělo být 7-7.5l/100k

Ahoj dne 19 — 01:2021

Na vnitřní straně dvířek plnicího hrdla benzínu je také nálepka (právě jsem šel a podíval se), která vám říká, jakou kvalitu paliva je vhodné použít. Průměrně 6.5 na výletě a 7.5 po městě.

Muzeeb dne 19 — 01:2021

doléval 95 oktanové palivo, jak navrhoval prodejce

Předpokládám prodejce aut? Ať tak či onak, drogy byly zapojeny do poskytování této rady. Jaký Muppet.

statný dne 19 — 01:2021
Prodejce vám řekl prasečí….spusťte to na 91 a ušetřete své $$$.

pharkurnell dne 19 — 01:2021
používat 95 v tak vysoce výkonném autě je plýtvání.

andresampras dne 19 — 01:2021
mělo jít 98

pharkurnell dne 20 — 01:2021
Avgas nebo busta.

namtae dne 19 — 01:2021

Toto je extrémně obecné tvrzení – ale protože je vaše auto zcela nové, obvykle trvá několik měsíců, než se plně „zaběhne“. Vaše spotřeba paliva bude zpočátku mírně vyšší (např. může být použit mírně „hustší“ motorový olej k ochraně motoru při záběhu nebo počítač ve vašem autě může mít „záběhový“ profil), ale po několik měsíců (např. přestávka v programech, které běžely až po 10,000 91 km na motoru) byste se měli začít přibližovat k inzerované spotřebě paliva vašeho vozu. Také XNUMX je pro Cerato v pořádku.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho vydrží baterie Tacoma?

brad1-8tsi dne 19 — 01:2021

Opravdu si myslíte, že Cerato je dostatečně sofistikované na to, aby mělo mapu „vloupání“ do ECU? Záběh v oleji není hustší. Je to buď stejné třídy nebo mono-grade (staré VW vzduchem chlazené měly rovnou hmotnost 30) nebo tenčí. Obecně v sobě nemají žádné modifikátory tření.

namtae dne 20 — 01:2021

Jen jsem uvedl několik příkladů. Nemusí to být nutně přesné (protože nepracuji pro Kia, nevěděl bych to jistě). Moje poslední nové auto byla mazda a bylo dodáno s 40w minerálním olejem (prodejce dal při první výměně oleje 30w syntetický). Jak jste řekl, v oleji nebudou žádné modifikátory tření, což teoreticky sníží spotřebu paliva (faktorem mohou být i přísady nebo jejich nedostatek). Bude to jakákoliv kravina, kterou to naplní z továrny («Kia» , «sofistikovanost». atd.). Navíc záběh není jen motor, „opotřebovávají“ se vám všechny ostatní komponenty hnacího ústrojí. Jde o to, že je naprosto normální, že spotřeba paliva je o něco vyšší, když je auto nové (uvedená mazda po 9 měsících šla z 8 l na 100 l na 6 km, měla hyundai, který po podobné době šel z 8.6 na 7.8).

Switchblade88 dne 19 — 01:2021

Průměrně 7.5l/100km v mém benzínovém Cerato na standardní 91. Převážně venkovské dálniční jízdy. Mimochodem v Sorentu mám na naftu cca 8l/100km; což mě docela těší vzhledem k tomu, že má téměř dvojnásobnou pohotovostní hmotnost!

[Deaktivováno] dne 19 — 01:2021
Není to ani blízko dvojnásobku pohotovostní hmotnosti.

Switchblade88 dne 19 — 01:2021

Pak podceňujete množství nářadí, které nosím v botě, počet dětí uprostřed a EXTRA TLUSKÁ vaše opravdu vpředu

[Deaktivováno] dne 19 — 01:2021
Co jsem nepodcenil, je množství keců přicházejících z vašeho účtu.

Willco88 dne 19 — 01:2021
Ano, jako u každého auta můžete použít double ve městě vs

Eufemistický dne 19 — 01:2021
Více ve městě, ale sotva dvojnásobek.

Ahoj dne 19 — 01:2021
Možná, pokud má řidič vedoucí nohu a nedokáže správně posoudit dopravní proudy.

Eufemistický dne 19 — 01:2021

Měli byste zkusit skutečně měřit spotřebu paliva. Naplňte nádrž a při příštím naplnění si poznamenejte, kolik kilometrů. Pak spočítejte litry na 100 km. Existují aplikace, které to udělají za vás. Spotřebu paliva měřím již delší dobu u více vozidel. Zdá se, že typ paliva nedělal měřitelný rozdíl ve spotřebě. Styl jízdy a podmínky mohou mít a dělají měřitelný rozdíl. Používání paliva s vyšším oktanovým číslem, než pro které je vaše vozidlo navrženo, je obvykle jen plýtvání penězi. Nezapomeňte, že pro úsporu rozdílu v dolarech potřebujete výrazné zlepšení spotřeby. Odhadování vaší spotřeby se změnilo, aniž byste ji změřili, nebo ‚pocit‘, že auto je výkonnější, často nelze měřit a lze to vysvětlit věcmi, jako je konfirmační zkreslení. Tj. zaplatil jsem víc, takže se to musí cítit lépe, takže se to cítí lépe. .

ČTĚTE VÍCE
Is a Fiat 500X a good first car?

brad1-8tsi dne 19 — 01:2021

Moje bývalá manželka má auto Cerato 2016. Podle mých dětí, které řídí 2.4 Accord Euro, „je to slimák a přežvýká palivo“. Vzhledem k tomu, jak moc má Honda ráda pití, mě komentář ohledně paliva překvapil. Cerato potřebuje jen 92 ronů, že? Měli byste experimentovat. Najeďte na e10, 95ron a 98ron každý alespoň 2000 km a změřte skutečnou spotřebu paliva v l/100 km. Ve staré Mazdě jezdíme 98 ron, protože mezi tankováním mohou být měsíce a palivo se s věkem zhoršuje.

Mumlá dne 19 — 01:2021
Podívejte se do uživatelské příručky a použijte nejnižší oktanové číslo, které uvádí výrobce.

Řekl, že je to lepší pro motor.

“On” je prodavač. Ne vysokoškolsky vzdělaný strojní inženýr nebo chemický inženýr. Jejich úkolem je vydělávat peníze a jednat ve vlastním zájmu. Je jim jedno, jestli majiteli vzniknou další náklady na údržbu/provoz. Řídíte se striktně tím, co říkají prodejci v jiných odvětvích? např. Prodejce Harvey Norman, The Good Guys, JB Hifi… Pro nevýkonná vozidla je nejlepším palivem palivo s nejnižším oktanovým číslem. Inženýři KIA tráví stovky hodin laděním svých motorů pro optimální spotřebu paliva/výkon/emise/teplotu výfuku/atd. Berou v úvahu podmínky prostředí, styl jízdy a kontaminované palivo. Berou v úvahu, že palivo je směs a může kolísat (voda, etanol, znečišťující látky, detergenty, aditiva). Takže motor je vlastně schopen se sám rozladit a běžet na palivo s nižším RON, než je uvedeno v návodu. U nevýkonného vozidla bude vyšší RON „lepší pro váš motor“ pouze tehdy, když je vozidlo přetěžováno tak silně, že je mimo normální provozní podmínky. např. Vysoké teploty motoru způsobené závoděním na závodním okruhu, vysoké teploty motoru z neustálého tažení. Existují hromady starších KIA Cerato, které dosáhly hranice 200,000 98 km. I kdyby bylo palivo s vyšším RON pro váš motor lepší, jak dlouho chcete mít Cerato ve svém vlastnictví. Neexistuje také žádná výhoda úspory paliva (pro nevýkonné vozidlo). Bezolovnaté palivo s oktanovým číslem XNUMX obsahuje přesně stejné množství chemické energie
jako 91 RON bezolovnatý (nevěřte mi, Google to). Osobně vlastním Hyundai Excel z roku 1996 s 240,000 91,95,98 km s motorem, který stále jede (nikdy nerenovovaný, nikdy neměněná těsnění, nikdy nekupované nové těsnění). Excel byl používán po mnoho závodních dnů na závodním okruhu Wakefield Park na palivo XNUMX RON. Jsem také DIY tuner motorů, který studuje mapy ECU a přemapoval své další WRX.

ČTĚTE VÍCE
Jak spolehlivý je Vauxhall Insignia?

brad1-8tsi dne 20 — 01:2021

Neexistuje také žádná výhoda úspory paliva (pro nevýkonné vozidlo). Bezolovnaté palivo s oktanovým číslem 98 obsahuje přesně stejné množství chemické energie
jako 91 RON bezolovnatý (nevěřte mi, Google to).

Stejná výhřevnost, ale odolnost proti klepání navíc oktanového čísla vám umožní běžet o něco větší předstih časování při určitém zatížení motoru a podtlaku v potrubí, což přinese lepší hospodárnost. Samozřejmě, že většina ECU není dostatečně chytrá, aby využila extra oktanové číslo, ale je to možné. Vzhledem k množství Camry Hybridů, které vybuchují v okolí Sydney, jim někdy musíte dát palivo s vyšším oktanovým číslem, abyste vyřešili jiné problémy.

PepperedAngus dne 20 — 01:2021

95 je přehnaná. Dokonce i Cerato GT, které má turbomotor běží na 91 nebo e10. Jistě, získáte o něco vyšší účinnost paliva z paliva s vyšším oktanovým číslem, ale ne ve srovnání s dodatečnými náklady.

Keplaffintech dne 20 — 01:2021

Spusťte 91 na motoru 2.0, spusťte E10 na turbomotor (méně klepání a ne, nebolí to, jak si možná ostatní myslí).